fredag 23 februari 2007

Afrodite och döden - av Ritta Jacobsson (uHc)

Afrodite går i sjuan. Hennes mamma är konstnär och målar grekiska gudar i blått och vitt. Afrodites pappa reser mycket i jobbet, men simmar och joggar alltid med Afrodite om helgerna. Boken börjar med ett mord. Afrodites kompis Mikaela går ensam hem i oktoberregnet, det är mörkt och en bil stannar in. Hon känner igen föraren så hon tackar ja när han erbjuder henne skjuts. De kör längs med en smal, gropig väg och plötsligt smäller det till. De har krockat med en stor hund och Mikaela vill genast ringa polisen. Då blir allting svart... Vem mördade Mikaela? Afrodite blir nyfiken och börjar undersöka vad som hänt. Till sin förskräckelse hittar hon spår som leder mot män i hennes närmaste omgivning, hennes pappa och grannen Linus pappa.

En spännande ungdomsdeckare där man inte förrän alldeles i slutet anar vem den verklige mördaren är...

4 kommentarer:

linn sa...

jag heter linn och är 11 år snart 12 jag är på mitten av boken. jag älskar den hade jag mer tid att läsa skulle jag läsa afrodite och döden om och om igen. jag älskar att läsa och den här boken är den bästa jag läst.

Henke sa...

Superbra bok !!!!!!!!!! //en kille :P

Anonym sa...

Jag läste den här boken och anade vem mördaren var cirka 20 sidor från slutet. Boken är jättebra läste den ut den utan att stanna nån gång i boken.

Anonym sa...

Den var jättebra